6 REKLAMACJE WAD PRODUKTOW
6.1. Sprzedający przestrzega obowiązku dostarczania produktów bez wad. Ponadto produkty są dostarczane, jako nowe, oryginalne i w oryginalnych opieczętowanych opakowaniach. Sprzedający gwarantuje oryginalność sprzedawanych towarów zgodnie z art. 305 i art.306 Prawo Własności Przemysłowej i ponosi pełną odpowiedzialność za oferowane przez nich towary w przypadku niezgodności towaru z umową
6.2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym również Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego.
6.3. Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w ciągu 2 (dwóch) lat od daty dostarczenia towaru.
6.4. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, oraz pytania dotyczące reklamacji należy kierować na adres Magazyn Perfumiki.pl Harcerska 22 84-200 Wejherowo , sklep(at)perfumiki.pl
6.5. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient zobowiązany jest przesłać reklamowany Towar na swój koszt, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu wraz z formularzem reklamacji dostępnym tutaj. Należy pamiętać, aby opisać w protokole reklamacji , gdzie znajduje się wada i na czym polega, jak również podać preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji. W przypadku reklamacji rozpatrzonych pozytywnie Sprzedający poniesie koszt zwrotu towaru.
6.6. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni.
6.7. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
6.8. Sprzedawcy poinformuje klienta o rozpatrzeniu reklamacji, a w szczególności o otrzymaniu reklamacji i jej pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu, za pomocą poczty elektronicznej lub wiadomości tekstowej. Sprzedający może również skontaktować się z klientem telefonicznie.
6.9. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
6.10. Klientem może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta o inny sposób zaspokojenia.
6.11. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
6.12. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Nie narusza to uprawnień Konsumenta co do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, na zasadach określonych w Regulaminie.
6.13. Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od Klienta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy
6.14. Sprzedający nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć .
6.15. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji , wszelkie koszty reklamacji pokrywa Kupujący w tym koszty przesyłki zwrotnej produktu do Kupującego poprzez wpłatę na konto sprzedającego kwoty 15,99zł za odesłanie reklamowanego towaru.
6.16. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania towaru przez Kupującego.
6.17. Reformulacja zapachów nie jest podstawą do reklamacji towaru, jako towaru niezgodnego z umową. Kupujący dokonując zakupu na Portalu handlowym akceptuje regulamin i poświadcza, iż został zaznajomiony z zagadnieniem reformulacji produktów i związaną z nią zmiana w składzie reformulowanych produktów. Aby uzyskać szczegółowe informacje w sprawie reformulacji produktów Kupujący bądź Kupujący zobowiązany jest do kontaktu z właścicielem znaku towarowego bądź producentem produktu.
6.18. Sprzedający nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy Kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
7.1 Kupujący ma prawo do zwrotu towaru zakupionego w www.perfumiki.pl, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia odbioru towaru przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. art. 27 Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.2017 r., poz. 683) .Warunkiem zwrotu towaru w powyższym trybie, jest złożenie stosownego oświadczenia i przesłanie go na adres [email protected] we wskazanym terminie . Wzór jest poniżej treści regulaminu. Skorzystanie z udostępnianego wzoru nie jest obowiązkowe.
7.2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być również wysłane tradycyjną drogą pocztową na adres: Perfumiki.pl Biuro Obsługi Klienta 84-200 Wejherowo Harcerska 22 , z sugerowanym dopiskiem „odstąpienie od umowy”.
7.3. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
7.4. Kupujący zobowiązany jest do odesłania towaru na własny koszt na adres Pefumiki.pl Magazyn 84-200 Wejherowo ul. Harcerska 22 z sugerowanym dopiskiem - „zwrot towaru” , niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem..
7.5. Nie przyjmujemy przesyłek poranionych zwracanych towarów. Po otrzymaniu przesyłki Sprzedający niezwłocznie przekaże Sprzedawcy przesyłkę do dalszych czynności związanych ze zwrotem towaru, jeżeli sam nie był sprzedawcą.
7.6. Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich produktów objętych danym zamówieniem albo ich części.
7.7. Zgodnie z art. 14 ust. 1 dyrektywy 2011/83 oraz Art. 38 pkt. 5 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Kupującemu zostaną zwrócone tylko koszty dostarczenia produktu do Kupującego najtańszym spośród zawartych w ofercie sprzedawcy sposobów jego dostarczenia w kwocie 12,99zł . Koszty odesłania zwracanego produktu ponosi Kupujący i koszty te nie zostaną mu zwrócone .
7.8. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy, zwraca Kupującemu dokonane przez niego płatności, Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem.
7.9. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. W przypadku, gdy Kupujący za produkt dokonał zapłaty przy odbiorze, powinien wyrazić zgodę na zwrot środków w razie odstąpienia od umowy na rachunek bankowy podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
7.10. Warunkiem zwrotu należności jest odesłanie towaru kosmetycznego w stanie niezmienionym, nienoszącym śladów otwierania opakowania bądź usunięcia pieczęci lub plomb gwarancyjnych lub ingerencji w pieczęci bądź plomby gwarancyjne gdyż w przypadku ich naruszenia towary wymienione w art. 16 dyrektywy 2011/83 ( mówiącym o dostarczaniu zapieczętowanych towarów, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia ) nie mogą być zwracane. Art. 38 pkt. 5 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
7.11. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru nie wymienionym w art. 38 pkt. 5 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru .
7.12. Do zwracanego towaru Kupujący zobowiązany jest załączyć oryginał paragonu , oraz oświadczenie o odstąpieniu od umowy które znajduje się w regulaminie opatrzone podpisem ze wskazaniem numeru rachunku bankowego do przelewu zwracanej kwoty .Brak paragonu nie jest podstawą do nieprzyjęcia zwrotu towaru i zamiast niego można dostarczyć kopię zakupu internetowego bądź kopię przelewu bankowego dla transakcji związanej ze zwrotem towaru.
7.13. W przypadku odstąpienia od umowy w opisanym wyżej trybie, umowę uważa się za niezawartą
7.14. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej; Dziennik Ustaw – 9 – Poz. 827
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
7.16. Wzór formularza odstąpienia od umowy
Magazyn Perfumiki.pl
ul. Harcerka 22
84-200 Wejherowo
E-mail: sklep(at)perfumiki.pl
Oświadczam, że odstępuję od umowy na zakup produktu:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Numer zamówienia:___________________________
Data złożenia zamówienia:___________________________
Data otrzymania zamówienia:___________________________
Imię i nazwisko nabywcy:___________________________
Adres nabywcy:___________________________
Numer konta do zwrotu płatności:___________________________
______________________________________________________
Miejsce i data
____________________________
Podpis nabywcy
__________________________