5 GWARANCJA
5.1. Usługodawca odpowiada za przebieg transakcji zamówienia towaru oraz jego dostawę. Towary sprzedawane w Portalu handlowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek Polski.
5.2. Usługodawca gwarantuje oryginalność sprzedawanych towarów przez Sprzedawców zgodnie z art. 305 i art.306 Prawo Własności Przemysłowej i ponosi pełną odpowiedzialność za oferowane przez nich towary w przypadku niezgodności towaru z umową.
5.3. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji u Usługodawcy. Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia towaru, pod warunkiem zawiadomienia Usługodawcy o niezgodności w ciągu 2 (dwóch) miesięcy od jej wykrycia. W takim przypadku Kupujący powinien wysłać zgłoszenie zaistniałego faktu na adres [email protected] oraz odesłać towar na własny koszt , na adres Perfumiki.pl Magazyn 84-200 Wejherowo ul. Harcerska 22
5.4. Do odsyłanego towaru należy dołączyć dowód zakupu ( paragon fiskalny , kopia zamówienia internetowego , dokument przelewu bankowego) z opisem reklamacji . Reklamowany produkt należy odesłać w takim stanie jak został do Kupującego wysłany, czyli karton , produkt , folia o ile produkt był foliowany , produkt musi mieć naszą plombę holograficzną a w przypadku, gdy była ona naklejona na jego folie należy odesłać również jego folie.
5.5. Usługodawca, niezwłocznie jednak najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Kupującego o dalszym postępowaniu. W przypadku uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, pełnowartościowy. Jeśli nie będzie to możliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów towaru) Sprzedawca zwróci Kupującemu równowartość ceny towaru.
5.6. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji , odmowy reklamacji lub uszkodzenia towaru z winy Kupującego, wszelkie koszty reklamacji pokrywa Kupujący w tym koszty przesyłki zwrotnej produktu do Kupującego .
5.7. Przesyłka zwrotna towaru do Kupującego zostanie nadana w formie pobrania, które uwzględni faktyczny koszt zwrotu produktu do Kupującego . Kupujący o fakcie nadania paczki zostanie powiadomiony na dane osobowe ( imię nazwisko adres mailowy numer telefonu ) złożone podczas zamówienia.
5.8. W przypadku, gdy Kupujący przesyłki z reklamowanym produktem nie odbierze i wróci ona do Usługodawcy rozpoczyna się procedura BEZUMOWNE PRZECHOWYWANIE NIEODEBRANEGO TOWARU Z REKLAMACJI i naliczane są koszty za przechowywanie towaru w naszym magazynie w kwocie 10zł za jeden miesiąc plus koszt wysyłki i zwrotu nieodebranej przez Kupującego paczki z reklamowanym produktem lub produkt zostanie złożony rzeczy do depozytu sądowego, o którym mowa w art. 467 i nast. Kodeksu cywilnego lub nastąpi wynajęcie hotelu do przechowywania rzeczy ów na koszt konsumenta. Kupujący zostanie powiadomiony wcześniej drogą email o tym fakcie na adres email który podał w zamówieniu.
5.9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania towaru przez Kupującego.
5.10. Reformulacja zapachów nie jest podstawą do reklamacji towaru, jako towaru niezgodnego z umową. Kupujący dokonując zakupu na Portalu handlowym akceptuje regulamin i poświadcza, iż został zaznajomiony z zagadnieniem reformulacji produktów i związaną z nią zmiana w składzie reformulowanych produktów. Aby uzyskać szczegółowe informacje w sprawie reformulacji produktów Kupujący bądź Kupujący zobowiązany jest do kontaktu z właścicielem znaku towarowego bądź producentem produktu.
5.11. Zdjęcia produktów i ich opisy mają charakter poglądowy , informacyjny i mogą się różnić od oferowanego produktu, jeżeli chodzi o wielkość produktów – zapachy mogą mieć różne opakowania wg pojemności. Pełna specyfikacja i wielkość produktu zawarta jest w jego tytule opisie i karcie produktu na portalu handlowym
5.12. Otrzymany przez Kupującego produkt nie będzie innym niż ten, który Kupujący zamówił w/g specyfikacji producenta dla tego produktu , kodu EAN lub UPC .
5.13. Zdjęcia produktów mogą przedstawiać produkt o innej pojemności bądź masie tego produktu jednak Kupujący otrzyma zawsze zamówiony produkt o pojemności bądź masie, którą zamówił w/g specyfikacji producenta dla tego produktu i partii produkcji .
5.14. Produkt, który Kupujący otrzyma w/g specyfikacji zamówienia może różnić się od oferowanego na zdjęciu wyłącznie przez fakt zmiany szaty graficznej producenta towaru i brakiem uaktualnienia zdjęcia w portalu handlowym
5.15. Te same produkty z rożnych partii produkcji towaru mogą różnić się między sobą w zależności od faktu, jakie opakowanie jest stosowane dla danej partii produktu .
5.16. Produkty sprzed reformulacji oznaczone są datą produkcji w nazwie.
5.17. Różnice opisane w pkt. od 5.11. do 5.16. niniejszego regulaminu nie stanowią podstawy do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową .
5.18. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy Kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
6 ZWROT TOWARU
6.1. Kupujący ma prawo do zwrotu towaru zakupionego w www.perfumiki.pl, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia odbioru towaru przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta .Warunkiem zwrotu towaru w powyższym trybie, jest złożenie stosownego oświadczenia i przesłanie go na adres [email protected] we wskazanym terminie .
6.2. Kupujący zobowiązuje się powiadomić Sprzedawcę o zwrocie towaru przed jego wysłaniem .Kupujący zobowiązany jest do odesłania towaru na własny koszt na adres Pefumiki.pl Magazyn 84-200 Wejherowo ul. Harcerska 22. Po otrzymaniu przesyłki Usługodawca niezwłocznie przekaże Sprzedawcy przesyłkę do dalszych czynności związanych ze zwrotem towaru, jeżeli sam nie był sprzedawcą.
6.3. Informujemy, iż zgodnie z art. 14 ust. 1 dyrektywy 2011/83 oraz Art. 38 pkt. 5 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Kupującemu zostaną zwrócone tylko koszty dostarczenia produktu do Kupującego najtańszym spośród zawartych w ofercie sprzedawcy sposobów jego dostarczenia w kwocie 12,99zł . Koszty odesłania zwracanego produktu ponosi Kupujący i koszty te nie zostaną mu zwrócone . Nie przyjmujemy przesyłek poranionych zwracanych towarów.
6. Sprzedający odmawia przyjęcia zwrotu zgodnie Art. 38. Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
6.4. Do zwracanego towaru Kupujący zobowiązany jest załączyć oryginał paragonu , oświadczenie o odstąpieniu od umowy które znajduje się pkt. 6.12 niniejszego regulaminu opatrzone podpisem ze wskazaniem numeru rachunku bankowego do przelewu zwracanej kwoty .Brak paragonu nie jest podstawą do nieprzyjęcia zwrotu towaru i zamiast niego można dostarczyć kopię zakupu internetowego bądź kopię przelewu bankowego dla transakcji związanej ze zwrotem towaru.
6.5. Produkt zwracany, zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 5 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny bądź na podstawie art. 38. pkt.5 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta powinien być odesłany w stanie niezmienionych bez śladów ingerencji w niego, bądź w jego opakowanie. Sprzedający odmawia przyjęcia zwrotu rozpieczętowanych produktów kosmetycznych na podstawie wyżej wymienionych ustaw.
Zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 5 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Sprzedający określa, iż prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach: świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
Warunkiem zwrotu jest odesłanie towaru kosmetycznego w stanie niezmienionym, nienoszącym śladów otwierania opakowania bądź usunięcia pieczęci lub plomb gwarancyjnych lub ingerencji w pieczęci bądź plomby gwarancyjne gdyż w przypadku ich naruszenia towary wymienione w art. 16 dyrektywy 2011/83 ( mówiącym o dostarczaniu zapieczętowanych towarów, które nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia ) nie mogą być zwracane. Art. 38 pkt. 5 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
6.6. Nie ma możliwości zwrotu produktów, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami Art. 38 pkt. 6 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
6.7. W przypadku zwrotu towaru kosmetycznego noszącego jakiekolwiek ślady ingerencji w towar bądź plomby na towarze , przedmiotowy towar zostanie nadany do Kupującego w formie pobrania, które uwzględni faktyczny koszt zwrotu produktu do Kupującego. Kupujący o fakcie nadania paczki zostanie powiadomiony na dane osobowe ( imię nazwisko adres mailowy numer telefonu ) złożone podczas zamówienia.
6.8. W przypadku, gdy Kupujący przesyłki z reklamowanym produktem nie odbierze i wróci ona do nas rozpoczyna się procedura BEZUMOWNE PRZECHOWYWANIE NIEODEBRANEGO TOWARU ZE ZWROTU i naliczane są koszty za przechowywanie towaru w naszym magazynie w kwocie 10zł za jeden miesiąc plus koszt wysyłki i zwrotu nieodebranej przez Kupującego paczki z reklamowanym produktem lub produkt zostanie złożony rzeczy do depozytu sądowego, o którym mowa w art. 467 i nast. Kodeksu cywilnego lub nastąpi wynajęcie hotelu do przechowywania rzeczy ów na koszt konsumenta. Kupujący zostanie powiadomiony wcześniej drogą email o tym fakcie na adres email który podał w zamówieniu.
6.9. W przypadku zwrotu towaru Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów., zmniejszenie wartości, o której mowa powoduję pomniejszenie kwoty należnej o wartość procentową w zależności od stopnia zmniejszenia jego wartości i wygląda następująco:
0% - zwrot produktu w stanie niezmienionym
50% - zwrot produktu w stanie rozpakowanym i kompletnym w sposób naruszający fabryczne cechy, jako towaru nowego,
6.10. Zwrot uiszczonej wcześniej kwoty zapłaty za towar wraz z bezpośrednim kosztem zwrotu towarów , nastąpi w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru i weryfikacji stanu zwracanego towaru przez Sprzedawcę . Zwrot pieniędzy nastąpi w ten sam sposób, w jaki Kupujący zapłacił za zamówienie , lub o ile Kupujący wyrazi na to zgodę , za pomocą innego środka, o ile nie będzie się to wiązało dla Kupującego z dodatkowymi kosztami.
6.11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej; Dziennik Ustaw – 9 – Poz. 827
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
6.12. Wzór formularza odstąpienia od umowy
Magazyn Perfumiki.pl
Ul. Harcerka 22
84-200 Wejherowo
E-mail: [email protected]
Oświadczam, że odstępuję od umowy na zakup produktu:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Numer zamówienia:___________________________
Data złożenia zamówienia:___________________________
Data otrzymania zamówienia:___________________________
Imię i nazwisko nabywcy:___________________________
Adres nabywcy:___________________________
Numer konta do zwrotu płatności:___________________________
______________________________________________________
Miejsce i data
____________________________
Podpis nabywcy
___________________________
7. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI SKLEPU INTERNETOWEGO
7.1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu Internetowego oraz zobowiązuje się usunąć bez zbędnej zwłoki nieprawidłowości w działaniu Sklepu Internetowego.
7.2. Usługodawca zobowiązany jest rozpatrzyć wszelkie reklamacje złożone przez Kupującego w zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w świadczeniu Usług i funkcjonowaniu Sklepu Internetowego, w terminie nie dłuższym niż czternaście (14) dni, a w uzasadnionych przypadkach do trzydziestu (30) dni. W celu uniknięcia wątpliwości zastrzega się, że powyższe postanowienie, odnoszące się do wydłużenia terminu na udzielenie odpowiedzi (do 30 dni), nie stosuje się do reklamacji Towarów składanych przez Kupujących będących Konsumentami.